Regulamin
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy https://www.Atrakcyjna.pl dba o prawa
konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w
Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla
konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne,
a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu
wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a
wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść
konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień
niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te
przepisy i należy je stosować. 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY 4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT 5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU
PRODUKTU 6. REKLAMACJA PRODUKTU 7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR 7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa
także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email:
kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy
1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie
pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania
sporów konsumenckich.
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD
UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY
ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU) 9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 11. WZÓR FORMULARZA Wzór formularza odstąpienia od umowy
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym
https://www.Atrakcyjna.pl prowadzony jest przez spółkę "TOMIX"
SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą
w Szczecinie (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Leopolda Staffa
31, 71-149 Szczecin); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000464511; sąd rejestrowy, w
którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sad Rejonowy
Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sadowego; NIP: 8511007473; REGON: 810670771; adres poczty
elektronicznej: sklep@Atrakcyjna.pl oraz numer telefonu: (91) 886 63 91.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów,
jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego,
chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest
skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie
Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego
Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w
zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce
prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego
(https://www.Atrakcyjna.pl/f/pl/polityka_prywatnosci_atrakcyjnapl.html)
- Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie
Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych
osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w
zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz
narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym
dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie
danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego
Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków
wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki
ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od poniedziałku do piątku z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI - formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA - Usługa Elektroniczna, interaktywny
formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w
tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. KLIENT - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę
Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS CYWILNY - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO - Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą
(loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w
systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane
podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego
Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa
dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej
Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych
treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o
Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. PRODUKT - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.9. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP INTERNETOWY - sklep
internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:
https://www.Atrakcyjna.pl.
1.4.11. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA - spółka
"TOMIX" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA SPÓŁKA
KOMANDYTOWA z siedzibą w Szczecinie (adres siedziby i adres do
doręczeń: ul. Leopolda Staffa 31, 71-149 Szczecin); wpisana do
Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000464511; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja
spółki: Sad Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego; NIP: 8511007473; REGON:
810670771; adres poczty elektronicznej: sklep@Atrakcyjna.pl oraz
numer telefonu: (91) 886 63 91.
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA -
(1) osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez
przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca
korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA - ustawa z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą
Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi
Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto - korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu
łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę -
(1) wypełnieniu
Formularza Rejestracji,
(2) kliknięciu pola .Załóż konto. oraz
(3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link
potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez
Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa
firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego, login oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących
konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru
NIP.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie
przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i
bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez
wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@Atrakcyjna.pl lub
też pisemnie na adres: ul. A. Struga 43, 70-784 Szczecin.
2.1.2. Formularz Zamówienia - korzystanie z Formularza Zamówienia
rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu
do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie
Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch
kolejnych kroków - (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2)
kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza
Zamówienia pola .Zamawiam, zobowiązując się do zapłaty. - do tego
momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych
danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami
oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa
firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y,
ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób
płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest
nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z
chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą
wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego
pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter - korzystanie z Newslettera następuje po podaniu
w zakładce .Newsletter. widocznej na stronie Sklepu Internetowego
adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne
edycje Newslettera i kliknięciu pola .Dodaj.. Na Newsletter można się
również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie
składania Zamówienia oraz rejestracji Konta - z chwilą złożenia
Zamówienia oraz rejestracji Konta Usługobiorca zostaje zapisany na
Newsletter.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest
nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w
każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera
(rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do
Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: sklep@Atrakcyjna.pl lub też pisemnie na adres: ul. A.
Struga 43, 70-784 Szczecin. Informację o rezygnacji należy wysłać z
adresu poczty elektronicznej, na który były przesyłane kolejne edycje
Newslettera bądź podać w treści oświadczenia adres poczty
elektronicznej, który ma być wykreślony z bazy.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer,
laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
(2)
dostęp do poczty elektronicznej;
(3) przeglądarka internetowa:
Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w
wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w
wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge
w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
(4) zalecana minimalna rozdzielczość
ekranu: 1024x768;
(5) włączenie w przeglądarce internetowej
możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu
Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności
intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych
przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem
Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu,
która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać
na przykład:
2.4.2. pisemnie na adres: ul. A. Struga 43, 70-784 Szczecin;
2.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@Atrakcyjna.pl;
2.4.4. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
(2) żądania Usługobiorcy; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.5. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą
Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2
Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego
podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie
wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o
kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości
tych opłat. o obowiązku ich uiszczenia, Klient
jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym
za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie
Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza
jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres
poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia
Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji
oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania
przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi
treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2.
Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i
zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego
Sprzedawcy.
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za
pośrednictwem serwisu PayU.pl lub PayPal.com - możliwe aktualne
sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce .Sposoby płatności. oraz na stronie internetowej
http://www.payu.pl lub http://www.paypal.com.
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i
kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za
pośrednictwem serwisu PayU.pl lub PayPal.com. Obsługę płatności
elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
4.1.4.1.1. PayU.pl - spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres
siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399,
akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto
i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w
całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
4.1.4.1.2. PayPal.com - spółka PayPal (Europe) S.à r.l. &
Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22.24 Boulevard Royal, L-2449,
Luxembourg.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za
pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy
odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności
przy odbiorze przesyłki.
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa
Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za
transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na
stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej
kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w
chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy
lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
5.4.2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.3. Przesyłka paczkomatowa.
5.4.4. Przesyłka paletowa.
5.4.5. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. A. Struga 43,
70-784 Szczecin. w Dni Robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00 oraz
ul. Hangarowa 13, 70-767 Szczecin - od poniedziałku do soboty w
godzinach od 10:00 do 20:00 oraz w niedziele w godzinach 10:00 -
16:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta
wynosi do 6 tygodni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie
składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany
termin, który jednak nie może przekroczyć 6 tygodni. Początek biegu
terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia
uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką
za pobraniem . od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru
przez Klienta - w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego
Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie
do 6 tygodni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie
składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru
jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 6
tygodni. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo
poinformowany przez Sprzedawcę Początek
biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w
następujący sposób
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia
uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. W
przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze
osobistym - od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576
Kodeksu Cywilnego). Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia
2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec
Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu
niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu
niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27
lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez
wad. Szczegółowe informacje dotyczące
odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień
Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce informacyjnej dotyczącej reklamacji.
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
6.3.1. pisemnie na adres: ul. A. Struga 43, 70-784 Szczecin;
6.3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@Atrakcyjna.pl;
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
(2) żądania sposobu
doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w
zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na
skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do
reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem
zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o
obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a
Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni
kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. A. Struga 43,
70-784 Szczecin. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt
dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta
niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze
względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie
Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient
obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym
Produkt się znajduje.
6.7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania
przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu
do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
(1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego
polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:
http://www.spsk.wiih.org.pl/);
(2) wniosek w sprawie pozasądowego
rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
(więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na
miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz
(3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem
porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801
440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00,
opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym
(platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną
stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie
samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie
14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8
Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać
złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. A. Struga 43, 70-784 Szczecin;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@Atrakcyjna.pl;
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty
jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz
dodatkowo dostępny jest w pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu
Internetowego w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument
może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt,
będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa
Sprzedaży) - od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku
umowy, która:
(1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane
osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo
(2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów;
8.3.2. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę
uważa się za niezawartą.
8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia
konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta
sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy,
zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu
przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. A.
Struga 43, 70-784 Szczecin.
8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od
umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie -
na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia
od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty
oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z
uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli
cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty
jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1.
(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
(2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
(3) w której przedmiotem
świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
(4) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
(5) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
(6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które
po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
(7) w której przedmiotem świadczenia są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
(8) w której konsument wyraźnie
żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
(9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(10) o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
(11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
(12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się
za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.5. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w
języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany
sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają
na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu
umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej -
Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu
cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu
umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży)
zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w
życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą
miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte,
realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204
ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z
Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U.
2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27
lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów
Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi
konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat:
TOMIX
SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA SPÓŁKA KOMANDYTOWA
ul. A. Struga 43, 70-784 Szczecin
Atrakcyjna.pl
sklep@Atrakcyjna.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy
(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy
(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.